Transformasi Dalam Menjana Minda

Saturday, January 7, 2012

LATIHAN SILAT 1 : SILAT OLAHRAGA 1


Tarikh
7 Januari 2012
Hari
Sabtu
Masa
3.30 – 5.30 petang
Kehadiran Ahli
1.    Nor Farizah bt Jemadi
2.    Nor Saqina bt Azman
3.    Nabilah bt Nooh
4.    Muhammad Hazwan bin Nordin
5.    Mohamad Syamsul bin Roslee
6.    Luqman Fahmy bin Jami’an
7.    Muhamad Noor Ariff bin Ismat
8.    Muhammad Nizamuddin bin Hamdan
9.    Muhammad Aidil Fikri bin Sulaiman
Kehadiran Jurulatih/Pembimbing/Fasilitator
1.    Saudara
2.    Saudara
3.    Saudara
4.    Saudari
5.    Saudari
Kehadiran Guru Penasihat
1.    En Hashim bin A. Ghani
Pembelajaran Dalam Latihan :
1.           Silat Olahraga :Tepis, Tumbukan, Tendangan dan Jatuhan
2.           Asas Silat : Asas Tumbukan dan Kuda-Kuda
1.    Sesi Buka Gelanggang
2.    Warming-up
3.    Larian
4.    Silat Olahraga  (Ahli Lama)
5.    Asas Silat (Ahli Baru)
Hari ini join latihan Persatuan Silat Seni … tapi hanya pemantauan perjalanan latihan. Lama tak datang dalam latihan silat. Cuti sekolah  yang lepas, traning tetap ada tapi pada hari Jumaat.  Apabila sesi sekolah dah bukan semula, lathan diadakan pada hari Sabtu saja.
Petang ini, ahli lama dimantapkan asas silat olahraga iaitu tepisan, tumbukan, tendangan dan jatuhan. Targetnya untuk ke pertandingan silat tempur. Dulu Semerah pernah jadi johan pada tahun 2008, lepas tu pertandingan tempur ditiadakan kerana ada pergaduhan kecil antara para peserta dalam pertandingan peringkat negeri. Jadi 2 tahun kategori tempur ini tiada. InsyaAllah tahun ini pesilat Semerah akan come back dalam seni tempur.
Kelihatan pelajar baru perempuan iaitu Nor Farizah dan Nor Saqina menggeletar kakinya apabila aktiviti pasang kuda-kuda dilakukan. Cikgu nak minta mereka tulis nama kat kertas pun goyang-goyang kaki mereka. Nasib baik jurulatih membuat cooling down sikit agar selesa dan tidak menggelatar lagi. Tak apa, minggu depan kaki mereka dah kuat !
Oklah, jumpa pada sesi lain. Tapi minggu depan cikgu lain akan jaga pulak. Tak kan asyik kita saja! Nanti cikgu akan buat jadual giliran bertugas. Terima kasih kepada abang-abang dan kakak-kakak jurulatih serta ahli-ahli yang hadir. Wassalam.
Nota      :         Cikgu gunakan ayat (bahasa seharian) biasa ini untuk lebih mesra dengan bahasa remaja pada hari ini. Namun begitu, masih terkawal. Jadi, diharap jangan tiru bahasa sebegini dalam karangan atau pengucapan Bahasa Melayu.

No comments: